reklama

Jak zacząć sprzedaż online?
Niezależnie od tego, czy jesteś przedsiębiorcą czy osobą, która szuka sposobu na pozbycie się nietrafionego prezentu – decydując się na sprzedaż w sieci znacznie zwiększasz swoje szanse na udaną transakcję. O czym powinieneś pamiętać rozpoczynając sprzedaż online? Co powinna zawierać Twoja oferta? Przestrzegając tych kilku prostych zasad możesz szybko dołączyć do grona skutecznych sprzedawców.

2021-03-02 09:09:47 Artykuł Partnera 284


Sprzedaż online
 Sprzedaż online

Od czego zacząć sprzedaż online?

Jeżeli wiesz już, co chcesz sprzedać – powinieneś zaprezentować swój produkt w sposób, który zainteresuje potencjalnego klienta. W sieci znajdziemy tysiące ofert sprzedaży – z czego zaledwie niewielki ich ułamek okazuje się odnosić pożądany skutek. Powodem takiego stanu rzeczy są z reguły zaniedbania sprzedających w kwestii odpowiedniej prezentacji swojego produktu.

Barwny opis, wysokiej jakości zdjęcia czy specjalne bonusy, takie jak dodawane do zamówienia gratisy lub darmowa wysyłka mogą skutecznie przyciągnąć uwagę kupujących do naszej oferty. Dobra strona sprzedażowa przedstawia prezentowane towary w jak najlepszym świetle, oddziałując jednocześnie na wyobraźnię i emocje odbiorcy. Sprzedaż – niezależnie od tego, czy mówimy tutaj o jej internetowej, czy też klasycznej wersji – zawsze opiera się na umiejętnym przekazaniu faktów na temat produktu.

Co możemy zrobić, żeby wszystkie elementy naszej oferty skutecznie spełniały swoje zadanie?

Zdjęcia – czy mają znaczenie?

Wielu początkujących sprzedających ma tendencję do traktowania po macoszemu sesji zdjęciowej sprzedawanego przedmiotu. Wydaje im się, że skoro na zdjęciu coś widać – to wystarczy, żeby ktoś zainteresował się ofertą. Prawda jednak często prezentuje się zgoła inaczej.

Zdjęcia produktu są jedynym sposobem, dzięki któremu kupujący będzie mógł obejrzeć go przed zakupem. Dlatego właśnie podstawową rzeczą, o której musisz pamiętać jest opatrzenie swojej oferty jak najlepszymi fotografiami. To znaczy takimi, które będą przedstawiały oferowany przedmiot w jak najkorzystniejszy – i zarazem jak najwierniejszy sposób. Jeśli sprzedawana rzecz posiada jakieś wady lub jest uszkodzona – koniecznie uwzględnij uchybienie na jednym ze zdjęć.

Zadbaj o jak najlepsze oświetlenie i jasne, neutralne tło dla swoich przedmiotów. Jeżeli zaś chodzi o sprzęt – aparaty zamontowane w większości nowych smartfonów świetnie sobie poradzą z wykonywaniem tego typu fotografii. Pamiętaj, że im więcej dobrej jakości zdjęć wykonasz – tym większa będzie Twoja szansa na pomyślne sprzedanie przedmiotu.

Opis – dlaczego warto go dopracować?

Opis aukcji to kolejna rzecz, dzięki której możesz znacznie zwiększyć skuteczność swojej sprzedaży. Warto obok suchych faktów, takich jak stan techniczny czy fabryczny opis sprzedawanego przedmiotu zawrzeć w nim też treści, które w jakiś sposób zachęcą osoby poznające Twoją ofertę do zakupu.

Dzięki odpowiedniemu opisowi zyskujesz możliwość uczynienia Twojej strony sprzedaży wyjątkową. Możesz ją spersonalizować, korzystając choćby z prostych edytorów wizualnych. Dzięki temu nie tylko podzielisz się z kupującym informacjami na temat specyfikacji i stanu technicznego sprzedawanych przedmiotów, ale także będziesz mógł zainteresować go wyjątkową formą opisu.

Gdzie zwrócić się po pomoc?

Początki internetowej sprzedaży mogą wydawać się momentami nieco skomplikowane, ale bez obaw – kiedy już nabierzesz wprawy, sprzedawanie w internecie stanie się dla Ciebie czymś całkowicie naturalnym.

Do tego czasu możesz korzystać ze społeczności kupujących i sprzedających Allegro Gadane. Serwis umożliwia szybkie rozwiązywanie najpopularniejszych problemów z kupowaniem i sprzedawaniem produktów oraz sprawny kontakt ze społecznością doświadczonych sprzedających. Znajdziesz go pod adresem https://spolecznosc.allegro.pl.

Korzystając z doświadczenia sprzedawców działających od lat na rynku internetowym, będziesz mógł uniknąć wielu nietrafionych decyzji, związanych z tego typu działalnością. Kiedy zapoznasz się z pierwszej ręki zarówno z potrzebami konsumentów, jak i sposobami, w jakie doświadczeni sprzedawcy dążą do ich zaspokojenia, zyskasz cenną wiedzę, która pozwoli Ci stać się lepszym sprzedawcą bez konieczności popełniania dotkliwych dla Twojego portfela błędów.